Arton - Stefan van der Heijden Ontwerpt
Mooi is geen argument. Ontwerp door Stefan van der Heijden. Doel is een effectief ontwerp met een duidelijke doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het eerlijk en transparant visualiseren van een vraagstuk.
Concept design, graphic design, corporate design, packaging design, product design, shop-in-shop design, beursstand design, 3D visualization, coin design, truck signing, car signing, animation design, website design, app design, photoshoot, photoshop, magazine design, point-of-sale design, stationary design.
16836
page-template-default,page,page-id-16836,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.4,vc_responsive

Arton

Oplossingen voor complexe betonprojecten

Arton is specialist in het engineeren en realiseren van complexe en hoogwaardige betonwerken. Ze lopen voorop als het gaat om kennis, en zijn een krachtige organisatie die flexibel met een project meebeweegt. Wanneer de belangen groot zijn en de druk hoog is, bieden zij rust en zekerheid: qua budget en planning, maar ook qua samenwerking en resultaat. Precies dat hebben we in de film hieronder vastgelegd. Het resultaat is een bedrijfsfilm beelden en muziek – die binnen een minuut exact verteld waar het bij Arton om draait.

De sfeerimpressies van de architect

Iedereen heeft ze wel eens gezien. De prachtige 3D visualisaties van toparchitecten waarin ze al hun creativiteit hebben gestopt. Maar wat als de opdrachtgever eenmaal is verleidt en ‘Ja’ gezegd heeft? Dan komt Arton in actie.

Arton

De bouw

Voordat er beton gestort kan worden gaat er heel wat rekenwerk aan vooraf. Uiteraard wordt er berekend wat de draagkracht is, zodat de boel niet instort. Maar de logistiek en planning zijn evenzo belangrijk. Soms moet er creatief omgegaan worden met de omstandigheden. Zo bouwt Arton bijvoorbeeld in het geval van Nieuw Hoog Catharijne tegelijkertijd omhoog en omlaag. Met de juiste mensen op de werkvloer wordt het ontwerp van de architect concreet.

Arton
Arton

Bouwen aan de skyline van morgen

Het resultaat is een prachtig gebouw waar je nauwelijks beton kunt vinden. Alle inspanningen en slimme constructies worden verstopt. Er is nauwelijks iets te zien, maar onderhuids doet het beton zijn werk.

Parkeergarage Vredenburg

Op de plek waar het beton nog enigszins zichtbaar is houden we een fotoshoot. We kijken nut met andere ogen naar die betonnen kolommen die bij het inparkeren altijd in de weg lijken te staan. Iedere kolom staat exact op die plek waar er draagkracht nodig is.

Arton

ARTON Movie; The making of

In samenwerking met Wouter Kooken van Blickfänger maken we de corporate movie ‘Who are those people’. We willen graag dat de kijker wordt meegenomen in een beleving. Het is aan de buitenkant van een nieuw gebouw vaak niet zichtbaar wat Arton precies heeft uitgevoerd. Al het werk bevind zich in de kern van het gebouw zonder dat dit te zien is. Ons concept heeft zich vanuit dit gegeven ontwikkeld. De kijker moet zich dezelfde vragen gaan stellen als het hoofdpersonage in de video. Alles draait om beleving, nieuwsgierigheid, kennis en kunde. In de video volgen we 1 persoon. Een man van rond de 30 jaar. Hij begeeft zich door het landschap, kijkend naar de gebouwen om hem heen. Hij vraagt zich af hoe alles ontstaat en wat het allemaal inhoudt om zo’n gebouw tot stand te laten komen. Hoe veel werk is het, wie bedenkt het, hoeveel mensen zijn er nodig om zoiets groots te maken, hoe weet je dat alles veilig is, enz. Door middel van een voice-over (Engelstalig) horen we zijn gedachten en alle dingen die hij zich afvraagt. We zien het hoofdpersonage al rijdend en lopend door het landschap. Flitsen van gebouwen, details, overzichten, sfeer enz. Hij stopt en kijkt om hem heen en ziet hoe de horizon non stop veranderd door nieuwe bebouwing. Door middel van animatie kunnen we de gedachte van de hoofdrolspeler visualiseren. We zien, terwijl we hem “horen” nadenken, het interne betonwerk van een gebouw geanimeerd in beeld. Bij een andere scène zien we de uitgebreide calculaties in beeld. Zo visualiseren we de complexe berekeningen / kennis die Arton kan verzorgen.

Arton

Pre Production

Nu het concept staat is het zaak om de shoot goed voor te bereiden. We schrijven het script en de tekst voor de voice-over. We maken een storyboard en een shotlist. Leggen de styling en het animatie design vast. Doen de casting voor een passend model/acteur. Scouten de locaties en stellen de crew samen.

 

Production

Op de draaidagen werkt de crew – bestaande uit een regisseur, regie assistent, producer, set-fotograaf, DOP (Director Of Photography), AC (Assistent Camera) en een Gaffer (Licht) – als een nauw samen. Iedereen heeft een eigen taak in het geheel en weet exact wat er verwacht wordt. Het is een ware teamprestatie.

Post Production

Nu het ruwe materiaal geschoten is wordt er begonnen aan de editing. Hier komen sounddesign, muziekcompositie / mastering en voice over opname aan bod. Nadat de animatie en video samen is gevoegd wordt er nog een colorgrading gedaan om het geheel in de juiste sfeer te krijgen.

 

Met deze film hebben we het onzichtbare werk van Arton een beetje zichtbaarder gemaakt.

Corporate ID

Salestools

Marketingtools

Een cadeautje

De opdracht luidt simpel. “Maak nou eens het mooiste naslagwerk die je ooit hebt gemaakt. Een die fijn is om te krijgen en een bewaarfunctie heeft”, aldus Leon Vrielink van Arton. Het wordt een fotoboek met ‘fact’s & figures’ van de nieuwbouw van Hoog Catharijne. Voor de productie zoeken we een partij die ook vaak ingezet wordt bij de creatie van trouwboeken. We komen uit in Milaan, Italië. Zij begrijpen hoe je een dergelijk object op een dusdanige kwaliteit produceert, zodat hij inderdaad een bewaarfunctie krijgt. Een luxe doos, een UV-Lakje en zelfs een ‘ribbon’ in de huisstijl kleur zijn allemaal toevoegingen waarmee we het boek omtoveren tot een cadeautje.

Bekijk de luxe brochure hier.

Geïnspireerd geraakt en zin in een samenwerking?