VESTING Wasziederij - Stefan van der Heijden Ontwerpt
Mooi is geen argument. Ontwerp door Stefan van der Heijden. Doel is een effectief ontwerp met een duidelijke doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het eerlijk en transparant visualiseren van een vraagstuk.
Concept design, graphic design, corporate design, packaging design, product design, shop-in-shop design, beursstand design, 3D visualization, coin design, truck signing, car signing, animation design, website design, app design, photoshoot, photoshop, magazine design, point-of-sale design, stationary design.
15611
page-template-default,page,page-id-15611,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

VESTING Wasziederij

Het familiebedrijf dat de wereld verovert

Vesting ontwikkelt en produceert kwalitatief hoogwaardige houtoppervlak behandelingsproducten als wassen, oliën, beitsen, lakken, outdoor- en onderhoudsproducten voor verschillende markten zoals de vloeren- en meubelindustrie en de restauratie- en decorbranche. Sommige van de producten zijn decennia oud en erg traditioneel, zowel in samenstelling als toepassing. Maar Vesting ontwikkelt ook doorlopend nieuwe producten.

Vesting

De opdracht

De probleemstelling; Ons product is superieur aan die van de concurrentie, maar ons imago sluit hier niet bij aan. Het product komt niet goed uit de verf naast de producten van de concurrentie in de winkelschappen.De Vesting is toe aan een nieuwe uitstraling. Moderner en vooral professioneler. Door de goedkope uitstraling wordt het merk niet altijd serieus genomen. Mede hierdoor staan ook prijzen snel onder druk. Het merk is dringend toe aan een sterker imago en een grotere naamsbekendheid. Eis is dat het oude beeldmerk herkenbaar blijft.

De verpakking

Door een professionele en eigentijdse uitstraling de kwaliteit ondersteunen en het imago versterken. De eerste stap is het ontwikkelen van een sterke verpakkingslijn voor professionele afnemers, tussenleveranciers en voor de particulier. Het product is van A-kwaliteit dat zich moet ontwikkelen tot A-merk.

Het ontwerp

In de verpakkingsindustrie heerst een trend naar ander kleurgebruik. Rustiger, vooral grafischer, met één hoofdkleur en felle accenten. Er worden opvallend minder foto’s en afbeeldingen gebruikt. Langzaam ontstaat een andere vormentaal en gebruik van de typografie. Verpakkingen worden veel meer grafische producten. Ik heb de enorme hoeveelheid aan producten onderverdeelt in 6 hoofdgroepen: Oliën, Wassen, Reparatiemiddelen, Lakken, Beitsen en Onderhoud. Door iedere productgroep een eigen kleur te geven worden de productgroepen ook visueel verdeelt. Door het minimaliseren van verschillende volumes en verpakkingen wordt het productietechnisch aantrekkelijker om voor een eigen verpakkingslijn te kiezen.

 

Door het blik een driehoekige vorm te geven i.p.v. de reguliere ronde vorm wordt het schenkgemak vergroot. Daarnaast is de vorm uitermate geschikt voor transport. Bij ronde blikken samen te voegen in een doos gaat veel volume verloren. De informatie op het etiket wordt beter leesbaar dan op een ronde vorm. En dat het blik beter opvalt in het schap moge duidelijk zijn.

Vesting

Nummercode, QR-Code en Product rating system

Door kleuren geen ongedefinieerde namen te geven als Zeeleeuw of Kastanjebruin maar een kleurcode wordt het beeld bevestigd van een exact gedefinieerd product. Met een gegarandeerde kleur (laboratorium). Denk hierbij bijvoorbeeld aan de codering van RAL-kleuren. Door het gebruik van een nummercode is voor De Vesting  medewerkers in één oogopslag is te zien om bijvoorbeeld: welk product het gaat (beits code 01), voor welke klant (code 22) en welke kleur het betreft (code 738). Ook bij bestellingen is een cijfercode efficiënt. Met de plaatsing van een QR-code op de verpakking maak je gebruik van digitale mogelijkheden om uitgebreide en vooral actuele informatie direct digitaal aan te bieden op bijvoorbeeld smartphone. Door het inscannen van de Quick Response code met een smartphone wordt in de webbrowser de bijbehorende website getoond. Door ieder product zijn eigen QR-code te geven, kun je product-specifiek informatie aanbieden. Uit te breiden met bijvoorbeeld producten die daar weer op aan sluiten, enzovoort. De Vesting produceert producten die het hout moeten beschermen tegen allerlei aanvallen van buitenaf; vocht, krassen, slijtage, UV-licht, uitdroging, enzovoort. Bovendien levert De Vesting internationaal. Bij het ontwerp van de verpakkingslijn moet daarmee rekening worden gehouden.

Vesting

Expeditie

Om het beeld van A-merk te bevestigen en te versterken moet alle communicatie vanuit De Vesting professioneel en verzorgt zijn. Dus ook de dozen waarin de producten worden vervoerd, voldoen aan deze eisen. Net als de begeleidende vrachtbrieven, facturen enzovoort.

Vesting

De VESTING innovatie die de industrie verandert

De revolutionaire Vesting LED-hardwas olie bevat een unieke samenstelling van oliën, wassen, harsen en toevoegingen. Hierdoor is de olie onder invloed van LED licht binnen enkele seconden volledig uitgehard en droog. De voordelen van deze revolutionaire nieuwe techniek voor de industrie zijn enorm met forse besparingen op investering, energiegebruik, milieubelasting en onderhoud. Voor het aanbrengen deze speciale was op de vloer zijn een aantal LED machines ontwikkeld.

Vesting

Verschillende varianten voor verschillende doeleinden

Naast de grote machine is er ook een kleinere variant beschikbaar. Daarnaast zijn er ook handmachines ontwikkeld die makkelijk op locatie te hanteren zijn.

Vesting

We promoten de innovatie op internationale beurzen

Ik re-design de bestaande beursstand die als hoofddoel het geven van demonstraties heeft. Alle USP’s van het nieuwe product op een rijtje doet namelijk velen uit de branche de wenkbrauwen fronsen. Het klinkt als te mooi om waar te zijn. Pas als ze het met eigen ogen gezien hebben zijn ze overtuigd en meteen verkocht. We maken een ‘catwalk achtige’ opstelling waar ieder uur een live demonstratie wordt gehouden. We maken een ‘Piet Hein Eek-achtige’ wand van houtstalen in diverse kleuren, zodat in één oogopslag duidelijk wordt dat er een ruime keuze is aan mogelijkheden.

Vesting

Marketingtools

Ik ontwerp een brochure waarin alle mogelijkheden, USP’s en ‘facts & figures’ nog eens duidelijk op een rijtje staan. Zo heeft de beursbezoeker iets tastbaars om het verhaal te gaan verspreiden. Bekijk de VESTING website op: https://de-vesting.eu

Vesting

Corporate ID

De huisstijl is uiteraard gedrukt op een houtvrij-offset papier met het welbekende FSC keurmerk. Ik laat het drukwerk afwerken met een mooie chroomfolie druk.

Vesting
Geïnspireerd geraakt en zin in een samenwerking?