REVIT - Stefan van der Heijden Ontwerpt
Mooi is geen argument. Ontwerp door Stefan van der Heijden. Doel is een effectief ontwerp met een duidelijke doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het eerlijk en transparant visualiseren van een vraagstuk.
Concept design, graphic design, corporate design, packaging design, product design, shop-in-shop design, beursstand design, 3D visualization, coin design, truck signing, car signing, animation design, website design, app design, photoshoot, photoshop, magazine design, point-of-sale design, stationary design.
15588
page-template-default,page,page-id-15588,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

REVIT

Building the brand together

Sinds een jaar na de oprichting in 1995 ben ik betrokken bij REV’IT! Sport International. In eerste instantie als grafisch ontwerper in dienst bij reclamebureau Sprangers Marketingcommunicatie. De combinatie van liefde voor design en de passie voor motorrijden paste perfect bij het motorkleding merk. Sinds 2003 ben ik intern (parttime) bij het jonge maar succesvolle bedrijf aan de slag gegaan. Daar is de afdeling – die inmiddels is uitgegroeid tot een serieuze marketingafdeling – ontstaan.

De hoofdtaak van de producties die deze afdeling levert: Inspire people to ride. 

The Company

De succesformule – die heeft geleid tot een structurele groei van meer dan 20% per jaar – berust op de kernwaarden Design, Innovation en Performance. Om deze kernwaarden waar te maken investeert het bedrijf in hoog opgeleide mensen op iedere afdeling. Een team van product ontwerpers met ieder een specialisme op een bepaalde branche of productgroep (Sport, Adventure, Urban, Gloves en Boots) heeft inmiddels meerdere design awards – zoals RedDot Awards, GIO Awards etc. –  binnengesleept. De afdeling Innovation, Research & Development heeft een serieus laboratorium opgebouwd met daarin state-of-the-art equipment waarmee ze ver vooroplopen in de branche. De Grafische afdeling wint ‘The Best Cataloque Award’ op de toonaangevende motorbeurs EICMA in Milaan, Italië. En de ‘Hasselblad Masters Award’ voor de fotoshoot met de New Yorkse fotograaf Gregor Halenda. De afdeling Finance sleept door de inspanningen van de afdeling Sales inmiddels jaar in jaar uit de Gazellen Award van het Financieel Dagblad in de wacht voor hardst groeiend bedrijf en de eigenaar Ivan Vos is winnaar van de ‘Ondernemer van het Jaar’ Award. Op deze manier heeft de succesvolle eigenaar een ‘Dreamteam’ samengesteld met op iedere afdeling sterspelers.

Marktleider in all-season adventure gear

In het Adventure Segment is het bedrijf toonaangevend in de branche. In de periode voor REV’IT! waren motorpakken veelal zwarte hobbezakken. REV’IT! heeft daar verandering in gebracht door het toepassen van innovatieve vuilafstotende materialen te gebruiken gecombineerd met goed design. Het resultaat is een product met frisse (witte) kleuren met een pasvorm waarbij je je geen marsmannetje meer hoeft te voelen. Een stap die de motorkleding wereld voorgoed heeft verandert en die inmiddels uiteraard is opgevolgd door alle concurrenten.

Best money can buy – Voor ieder wat wils

De trend zetten en marktleider worden is één. Maar blijven vernieuwen en de kopiërende concurrentie voor blijven is een heel ander verhaal. Om die reden is er een collectie ontwikkeld die uitgaat van het ‘best money can buy’ principe. De ontwerpers zijn met deze opdracht uitgedaagd en hebben voor iedere weersomstandigheid het perfecte motorpak ontwikkeld. Rij je in hete weersomstandigheden? In de regen? Of in de kou? Voor iedereen is nu de perfecte oplossing om je van top tot teen (Bijpassende handschoenen en laarzen) te kleden voorhanden.

Met de ‘Upgrade your Gear’ visie zijn accessoires ontwikkeld om nog beter aan de behoefte van de rijder te voldoen. Denk hierbij aan thermisch ondergoed, een neckbrace, cooling vest, high-viz vest etc.

Stijlvolle urban motorkleding met verborgen protectie

Als motorkleding producent kun je met een gefronste blik kijken naar motorrijders die in een spijkerbroek en shirt op de motor klimmen. Het zijn veelal ook juist die types die het niet zo nauw nemen met de veiligheid. Je zou het gedrag kunnen afkeuren, maar dat doen wij niet… Als men klaarblijkelijk geen motorpak aan wil en er op de motor casual gekleed uit willen zien. Dan maken we dat toch?!

Veilige jeans door innovatieve spijkerstof van onze R&D Department

De grootste uitdaging licht bij deze ontwikkeling bij veiligheid. Het in-house innovatie team heeft deze uitdaging opgepakt en een spijkerstof ontwikkeld die qua slijtvastheid beter is dan de welbekende textiel- en leersoorten die in reguliere motorkleding wordt gebruikt. De getallen: Hoe lang duurt het totdat er een gat in het materiaal ontstaat bij een wrijvingstest? Normale spijkerbroek 0.44 sec, Leer 4.12 sec, REV’IT! Denim 5.90 sec. Je kunt je voorstellen dat dit hét veérschil kan zijn bij een schuiver over het asfalt.

Naast slijtvastheid heb je bij een val ook te maken met impact van stoten. Hiervoor hebben we al een (Red Dot Award winnende) range protectors in ons assortiment voor ellebogen, knieën, schouders etc. Maar deze zijn té groot en oncomfortabel voor deze casual producten. Het R&D team ontwikkeld een nieuwe range protectoren die lichtgewicht, flexibel, ventilerend en comfortabel zijn terwijl het bijzondere materiaal de absorptie van de impact verwerkt. Vanaf nu kun je stylish & safe op de motorfiets stappen. Dus mocht je weer zo’n ‘idioot’ op de weg zien. Bedenk je dan twee keer. Misschien is hij zo gek nog niet.

MotoGP sponsoring voor de ontwikkeling van innovatieve features

Een eigen lab om nieuwe innovaties te ontwikkelen is natuurlijk helemaal geweldig. Maar echt testen op de weg kun je in het beste lab niet nabootsen. Om die reden sponsoren we wereldwijd coureurs in alle serieuze competities. We voorzien de coureurs van het beste materiaal en na een crash analyseren we de beschadigingen met precisie. De leerzame input gebruiken we vervolgens om de producten te verbeteren.

REV'IT!

From the track to the streets

De verzamelde data uit de MotoGP die omgezet wordt in betere producten wordt linea recta toegepast op de collectie die in de winkel ligt. Dankzij de crashes van de coureurs is de kans op letsel bij een ongeluk op de weg geminimaliseerd. En naast het veiligheidsaspect; Jij wil toch ook zo’n pak als die van jouw favoriete MotoGP held?

REV'IT!

Winnaar Hasselblad Master Awards

Om mensen te inspireren om te gaan rijden willen we marketingmiddelen ontwikkelen van topkwaliteit. Goed fotomateriaal is hierin onmisbaar. Onderstaande foto’s hebben geresulteerd in het winnen van de ‘Hasselblad Masters Award’. De credits gaan in deze naar fotograaf Gregor Halen uit New York, USA.

De Showroom

Een mooi product verdient een minstens zo mooie presentatie. Een merk bouwen is meer dan alleen producten ontwikkelen. Alles rondom het product helpt mee de juiste merkbeleving te geven. Vloeren, muren, verlichting, signing, meubilair en een systeem waarin de producten de aandacht krijgen die ze verdienen komen samen in de showroom in Oss HQ, Nederland. Met dezelfde ingrediënten zijn inmiddels ook de showrooms in New York USA, Parijs FR, Bielsko PL, Padova IT en Barcelona ES toegepast. Op deze manier krijgt iedereen op een eenduidige manier het merk REV’IT! gepresenteerd. We laten voelen waar we voor staan.

Bike Built of the REV’IT! #95

Practice what you preach. Als je mensen wilt inspireren om te gaan motorrijden kun je het best laten zien hoe je dat zou doen. Het is niet de bedoeling geweest om de mooiste motorfiets te bouwen. Met de REV’IT! kernwaarden Design, Innovation en Performance in het achterhoofd heeft creatief directeur Gerbrandt Aarts een motor ontworpen die aansluit op ons merk. Een motor die je tot denken aanzet en discussie losmaakt binnen de adventure branche. De vormgeving en materialen die je terug vindt in de collectie zijn op deze fiets toegepast. Hij is tweewiel aangedreven dat een bijzondere rijervaring oplevert.  Bekijk de film op YouTube.

REV'IT!

Bike Built of the RevMonkee

Voor het sport segment is gekozen voor een samenwerking met de legendarische WrenchMonkees. Het custom bouwen van motorfietsen is erg spectaculair. Meestal wordt er ergens een oud wrak op de kop getikt om vervolgens te gaan bouwen tot een uniek model. REV’IT! dit anders aangepakt. Als het om performance gaat koop je de allernieuwste Kawasaki H2 vers uit de fabriek en sloop je hem helemaal uit elkaar. In het begin krijg je een gevoel van ‘doodzonde’ over je. Maar als de fiets eenmaal klaar is begrijp je waarom. Over ieder detail is nagedacht. Van het met laser gepersonaliseerde Dunlop bandenprofiel tot en met de matte lak met fraaie signing. Bekijk de film op YouTube.

REV'IT!

The Department

Dit is de plek waar ikzelf – na een externe periode van 7 jaar – sinds 2003 vertoef. Ik heb de afdeling opgezet in een periode waar ik de werkzaamheden makkelijk in 25 uur per week verzet kreeg. Aan het aantal uren is in de loop der jaren op papier niets verandert. De afdeling zelf herken je niet meer terug. Aan de marketing kant creëren we content met een aantal (segment gebonden) Brand Relation Managers, een Corporate PR & Communications officer, een Copywriter / Editor en een Racing Service- en Marketing Coördinator. Het team dat het online platform onderhoud wordt aangestuurd een online marketing manager. Op de design kant van de afdeling wordt de content verwerkt tot output door een aantal graphic designers (online & offline), een brand environment designer (3D) en een photo & video designer. Met deze mix van disciplines zijn we in staat om gezamenlijk alle Corporate ID, Marketing-, Sales- en Product gerelateerde middelen in huis te ontwikkelen.

REV'IT!

International Sales Meeting

Voordat de productie van de collectie gestart wordt organiseren we eens per jaar een ‘International Sales Meeting’ waar agenten en importeurs van over de hele wereld een preview krijgen. Omdat een Japanner andere wensen heeft dan bijvoorbeeld een Zuid-Amerikaan en een Europeaan andere producten verkoopt dan een Amerikaan is de input van dit internationale gezelschap van uiterst belang om een goede balans in de collectie te krijgen, zodat hij internationaal commercieel is. Ook is dit het moment om inzicht te geven waar we achter de schermen mee bezig zijn en de samenwerking te verstevigen.

Shop-in-Shop

Motorkleding winkels worden doorgaans volgepropt met zoveel mogelijk producten.  Hoe meer handel op een vierkante meter, des te meer ik kan verkopen, denkt menig dealer. Hoewel daar een kern van waarheid in zit zijn wij van mening dat het anders kan. Beter kan. Door de producten de ruimte te geven en op een nette manier te presenteren is de kans op verkoop groter. Op deze manier kopiëren we de merkbeleving uit onze showrooms letterlijk naar de winkelvloer van onze dealers. Op deze manier komt ook de consument op de juiste manier in aanraking met het merk. De kwaliteit van de omgeving helpt de kwaliteit van de producten te benadrukken. Met dit modulaire systeem is eenvoudig een shop-in-shop van 20, 40 of 60 vierkante meter in te vullen. Ook een mix van de 3 opties behoort tot de mogelijkheden. Op deze manier kan ieder zijn eigen opstelling maken, maar wel in de REV’IT! look-and-feel.

REV'IT!

Corporate ID

De kwaliteit en het oog voor detail dat de productontwerpers in de collectie stoppen voeren we door in alles wat we doen. Letterlijk. Van pandbelettering tot aan het suikerzakje dat bij een heerlijk kopje koffie hoort. Aan alles wordt evenveel aandacht geschonken. En als het beter kan, dan is dat de juiste weg te bewandelen.

Packaging & Hangtags

Informatie verstrekken in en om het product. In de feature hangtags vind je – naast de verplichtingen die door overheden worden gesteld – alle nodige informatie die van pas kan komen bij aankoop van het product. Deze ‘silent salesmen’ geeft antwoord op de vragen die bij het ontbreken van een (goed opgeleide) winkelbediende gesteld zouden kunnen worden.

 

Bij aankoop van een REV’IT! product in de eStore kan de ‘unpacking experience’ beginnen. Stapsgewijs wordt je via de nodige boodschappen en sympathieke presentjes uiteindelijk naar het product geleid. Onder het product de informatie die benodigd is voor een eventuele retourzending. Ook hier is aan alle details gedacht.

Marketing- & Sales Tools

Marketing middelen voor on- en offline in alle soorten en maten. Denk hierbij aan het halfjaarlijks uitgegeven magazine ‘REVzine’ of het online platform dat informeert en inspireert. Salestools zoals een POS Pakket voor op de winkelvloer of Dealer Workbook die als bijbel dient voor de dealer. Bekijk het REV’IT! online platform op: https://www.revitsport.com

HQ Office – Oss, NL

REV’IT! verhuist naar Vorstengrafdonk. Pal naast snelweg A59 verrijst een nieuwe hoofdvestiging op een lap grond van 2,2 hectare. In het derde kwartaal van 2019 moet het nieuwe gebouw klaar zijn. Ik kan niet wachten…

Geïnspireerd geraakt en zin in een samenwerking?