PPD Instore - Stefan van der Heijden Ontwerpt
Mooi is geen argument. Ontwerp door Stefan van der Heijden. Doel is een effectief ontwerp met een duidelijke doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het eerlijk en transparant visualiseren van een vraagstuk.
Concept design, graphic design, corporate design, packaging design, product design, shop-in-shop design, beursstand design, 3D visualization, coin design, truck signing, car signing, animation design, website design, app design, photoshoot, photoshop, magazine design, point-of-sale design, stationary design.
15606
page-template-default,page,page-id-15606,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.4,vc_responsive

PPD Instore

Van producent naar adviseur

PPD is een ontwerper, ontwikkelaar en producent van displays en allerlei andere Point of Sale Materialen, zoals toonbankdisplays, vloerdisplays, showcards en life-size displays, verpakkingen tijdelijk of permanent. De displays worden vervaardigd uit karton, kunststof, hout, metaal of een combinatie van materialen.

PPD

Van alle gemakken voorzien

De ‘werkplaats’ is van voorheen zeefdrukkerij uitgegroeid tot een gigantische hal met daarin een machinepark om van te smullen. Met de modernste apparatuur en goed opgeleide mensen is PPD in staat om snel kwalitatief hoogstaand werk te produceren.

PPD Case studies van succesvolle projecten

Roepen dat je goed werk levert is doet iedereen. Maar met succesvolle case studies tonen we aan dat PPD de daad bij het woord voert. Ik creëer een concept met een vaste look-and-feel waarin we de producten van een handvol opdrachtgevers visualiseren”. De keuze is gevallen op Red Bull, Royal Canin, Frisk, Amstel Radler, Jumbo en De Efteling.

PPD

Case studies on- & offline

Ik ontwerp een concept waarin we de opdrachtgevers aan het woord laten middels interviews om deze succesverhalen vervolgens in een reeks product leaflets en op de  website te tonen.

PPD

Showroom concept

Hoewel de huidige showroom 200 m2 groot is staat hij na al die jaren toch aardig vol met voorbeelden. Het laten zien van voorbeelden heeft als nadeel dat je nooit datgene kunt laten zien waar de opdrachtgever naar op zoek is. Het geeft een goede indruk over hetgeen dat mogelijk is, maar is nooit volledig. Ik ontwerp een ‘experience room’ concept waardoor iedere vertegenwoordiger houvast krijgt en ieder automatisch op identieke manier het verhaal van PPD verteld”.

PPD

Ik wil een inspiratie muur waarin alle materialen – zoals hout, karton, metaal en papier – tot zijn recht komen gaan late bouwen. Ook alle mogelijk denkbare bewerkingen van de materialen die PPD in huis heeft stop ik in het design. Ook beweging, geluid en licht komen aan bod langs de route langs het pronkstuk. De rode draad van het verhaal even kwijt? Geen probleem; Korte teksten staan op een museale manier op de blokken gepresenteerd. Jazeker, zelfs zónder vertegenwoordiger zou deze wand het verhaal van PPD nog op de juiste manier vertellen. We maken het de jongens van PPD zo wel heel erg makkelijk hè?..

Ook de indrukwekkende lijst van opdrachtgevers zou ik als helden in de opstelling willen eren. Een mooie manier om de historie van het bedrijf de revue te laten passeren zonder te vervallen in achterhaalde acties zoals bijvoorbeeld het (verloren) WK Voetbal.

Voorbeelden uit ’t veld

De ontwerpen van de mooie gelikte marketingmiddelen geven een gevoel van kwaliteit. Toch is het in het geval van PPD belangrijk om de winkelvloer niet te vergeten. Dát is de plek waar de display uiteindelijk zijn werk moet doen en het best tot zijn recht komt. Een fotograaf het land doorsturen om (nog meer) gelikte plaatjes te schieten is dus niet nodig. En de vertegenwoordigers zijn er immers toch vaak te vinden. Je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar de kiekjes die ze even snel met hun mobiele telefoon schoten en met trots de social media kanalen op slingerden is doorslaan naar de andere kant van kwaliteit. Ik stel voor om Polaroid camera’s voor de vertegenwoordigers te kopen en daarmee laten we ze foto’s schieten door een passe-partout van de welbekende materialen hout, kunststof, metaal en papier. Op deze manier zal er een eenduidig beeld ontstaan en dwingen we de amateurfotografen te focussen op de display voordat er afgedrukt wordt.

PPD

PPD Magazine om te inspireren

Naast productinformatie wil ik graag laten zien wat de werknemers van PPD zoals bezig houdt. Alle creatieve ideeën die te maken hebben met de productiemogelijkheden van PPD zijn uitgangspunt. Niet zozeer om te vertellen wat we kunnen, maar laten zien dat betrokken zijn bij hetgeen we doen. Het is helaas bij een idee gebleven.

PPD

Het hele jaar een PPD logo op het bureau van de potentiële opdrachtgever

Je moet in beeld zijn op het moment dat er een idee ontstaat. De jaarkalender is een eenvoudig, maar effectief object dat dit doel bereikt. Ik ontwerp 2 varianten. De luxe variant die uit echte materialen geproduceerd zou moeten worden en voorzien wordt van een  – op de Maya kalender geïnspireerde – inventieve manier voor het tonen van de kalender. En een laagdrempeligere praktischere variant gedrukt op papier is uiteindelijk in productie gegaan.

Corporate ID

De gehele huisstijl wordt met de grootste zorg en oog voor detail ontwikkeld. Ook hier laten we zien waar PPD toe in staat is. Van bijzondere papiersoorten tot een zakenkaartje gedrukt op 500 grams natuurkarton voorzien van een preage en UV-Laklaag op de voorzijde. En de zijkanten van het kaartje bedrukt met de ‘Edge-Printing’ techniek. Een kunstwerkje op zich dat bij overhandigen zeker het juiste signaal afgeeft.

PPD
Geïnspireerd geraakt en zin in een samenwerking?