JAME Banken - Stefan van der Heijden Ontwerpt
Mooi is geen argument. Ontwerp door Stefan van der Heijden. Doel is een effectief ontwerp met een duidelijke doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het eerlijk en transparant visualiseren van een vraagstuk.
Concept design, graphic design, corporate design, packaging design, product design, shop-in-shop design, beursstand design, 3D visualization, coin design, truck signing, car signing, animation design, website design, app design, photoshoot, photoshop, magazine design, point-of-sale design, stationary design.
15590
page-template-default,page,page-id-15590,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

JAME Banken

Groeien naar een hoger segment

Al ruim 40 jaar ontwerpt en vervaardigt Jame zitmeubelen met fraaie belijningen in een eigentijds design. Met hun eigen productiefaciliteit bedienden ze Nederlands vakmanschap en snelle levertijden in een B-to-B markt. Ze zijn toeleverancier / producent voor bekende merken en de grote winkelketens die je op de woonboulevards treft. Als er een verschuiving van productie plaatsvindt naar het oosten van Europa is duidelijk dat er iets moet gebeuren. Stefan van der Heijden Ontwerpt wordt gevraagd om de groei naar een hoger segment te realiseren.

JAME; Comfortabel Design

Na een grondige analyse van de concurrentie wordt de huidige marktpositie in kaart gebracht en de toekomstige positie bepaald. We leggen vast waar we voor staan en wat de sterke punten van het bedrijf zijn. Het uitgesproken handschrift in design, de inspirerende manier van materiaal- en kleurgebruik, en  het ware Nederlandse ambacht nemen we als leidraad voor de verdere ontwikkelingen. Het logo krijgt een lichte restyling en kleurgebruik, typografie, pay-off, tone-of-voice, fotografie, look-and-feel en de manier van product presentatie worden vastgelegd alvorens we een projectteam samenstellen en de lange termijn planning maken om het gestelde doel te bereiken.

Jame

Collectie overzicht

Om de transitie geleidelijk te laten verlopen (Gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt) bestuderen we de huidige collectie grondig en bepalen we welke producten eruit gaan en waar kansen liggen voor nieuw te ontwikkelen producten. We zorgen voor een goede balans in de totaalcollectie tussen stijl en prijssegment. Om de gaten in de collectie op te vullen met producten die passen bij het hogere segment nemen we een welbekende ontwerper uit de branche in de arm; Gijs Papavoine. Door zijn ervaring en feeling met de branche komen er twee modellen tot stand die perfect aansluiten bij de nieuwe Jamé.

Jame

Ambacht van Nederlandse bodem

Met een goed ontwerp alleen ben je er nog niet. De schetsen van Papavoine worden in-house tot prototypes omgetoverd. De jarenlange ervaring die opgedaan is komt nu past echt tot hun recht. In de eigen rompen makerij wordt letterlijk de stevige basis gelegd voor de nieuwe pronkstukken. Het team van Jamé – met ieder hun eigen specialisme – werkt nauw samen voor een optimaal resultaat. Van het plakken van het polyether schuim, het snijden van de stoffen en het naaien door stiksters in eigen atelier. Alles komt hier samen om uiteindelijk de stoffeerders aan het werk te zetten. Jens en Julia zijn geboren.

 

Tipje van de sluier: Ik werk momenteel aan het ontwerp van het nieuwste model uit de Jamé familie; Bank Amber. Hoogstwaarschijnlijk zal ze in het voorjaar van 2019 gepresenteerd gaan worden. Superspannend!!

Jame

Oog voor detail

Waar voorheen menig bankstel anoniem (of met een label van een het merk van de opdrachtgever) de werkplaats verliet is het nu tijd om met trots de producten het Jamé label te laten dragen. Ook op de leverbonnen en garantieformulieren gaan we het Jamé logo plaatsen, waardoor het productiebedrijf langzaamaan een eigen merk begint te worden.

Jame

Inspireren met kleur

Nu het product ontwikkeld is gaan we de nieuwe doelgroep aanspreken. We gaan de luxere winkels en de consument inspireren met kleur. Christel van Eck is de aangewezen persoon om over de kleurtrends te laten adviseren. 

Of je nu woont in een modern appartement, een fijn familiehuis met tuin, een elegant herenhuis of een oud pakhuis, er is altijd een woonsfeer te vinden die past bij jouw persoonlijke smaak. Van stoer industrieel tot tijdloos klassiek en van Scandinavische eenvoud tot eigentijds modern. De basis voor elk goed interieur is de bank. Om lekker op te relaxen met een kopje thee, de nieuwste Pixar klassieker te kijken met de kids, knuffelen met je lief of een voetbalwedstrijd te kijken met je vrienden. Ondanks dat we ons interieur regelmatig veranderen, met een nieuwe kleur op de muur of accessoires die passen bij het gevoel van het seizoen, blijft de bank het centrale middelpunt. Een optimaal zitcomfort is daarom belangrijk, maar ook een eigentijds design dat past bij de nieuwste kleurtrends en moeiteloos meegaat met alle veranderingen in de woonsfeer in huis.

Jame

Kleurtrend Rauw Blauw

Blauw is een kleur die we elke dag tegenkomen. Denk maar aan de kleur van de lucht of die van water. De rustgevende en kalmerende werking van deze universele kleur maakt hem favoriet. In alle collecties meubelen, stoffen, behang, tapijt en verf is er dit seizoen een hoofdrol voor de kleur denim blauw. Flexa lanceert Denim Drift als de must-have kleur van 2017. Om alle aspecten van de Kleur van het Jaar tot uiting te laten komen, is een familiepalet ontwikkeld van blauw in diverse tinten. Het toon-op-toon toepassen van een kleur is een belangrijk signalement. Combineer blauw met stoere materialen als beton, staal en leer voor een industriële woonsfeer. Verweerd hout en grove bouclé structuren brengen het interieur tot leven. Door het donkere palet krijgt het interieur een stijlvolle uitstraling.

Jame

Kleurtrend Groen Genot

Groen is een van de belangrijkste trendkleuren van dit moment. Rustgevend maar tegelijkertijd revitaliserend. Denk maar aan de energie die je krijgt van een flinke boswandeling. In de stedelijke gebieden is er veel aandacht voor vergroening in de architectuur met verticale tuinen en gras op daken. Maar ook In huis gaan we voor groen. Botanische tuinen, exotische flora en fauna en dichtbegroeide regenwouden inspireren voor het interieur. Van het mysterieuze palet uit het diepste hart van de jungle tot het frisse van jong ontluikend blad.

Jame

Kleurtrend Puur Pastel

Het zijn kleuren om verliefd op te worden. Zacht, vrouwelijk en warm. De modische ‘nude’ tinten met hun poederachtige uitstraling doen denken aan sexy lingerie. Van roze tot lila en van champagne tot perzik. In een helder witte of muisgrijze basis smelten de pastelkeuren uit de trendkleur Puur Pastel samen. In een subtiel, bijna waterig verloop of als grafisch, pixel-achtig patroon. De rustige Scandinavische woonstijl is favoriet voor dit palet. Het interieur is comfortabel met gestoffeerde meubelen, en heeft een functioneel karakter. De sfeer is gezellig. Bouclé stoffen, een stevig vleugje denim blauw en een koperen lampje zorgen voor een stoer accent zodat het niet te zoet wordt.

Jame

Boeiend Bruin

We staan aan de vooravond van een mentaliteitsverandering waarbij we ons bewust worden van de kwetsbaarheid van onze aarde en de invloed die we er zelf op kunnen uitoefenen om er beter voor de zorgen. We scheiden afval, kiezen bewust voor gerecyclede of duurzame materialen en eten biologisch. We herontdekken het landschap van rotsen, gesteente, klei en de woestijn als grote inspiratiebron. Het kleurenpalet van moeder aarde met al haar kiezel, klei, zand, modder en steen tinten vormt de basis voor kleurtrend Boeiend Bruin. Trendwatcher Lidewij Edelkoort bevestigd: bruin is het nieuwe zwart. Met pure materialen zoals hout, beton, steen, linnen, rotan, bamboe, wol en touw creëer je een interieur als een landschap. In deze natuurlijke woonstijl geven verschillende texturen (gevlochten, geweven, geknoopt of gebreid) karakter. Er is aandacht voor ambacht en handgemaakt.

Showroom Vakbeurs Nieuwegein

We presenteren inmiddels niet alleen maar nieuwe modellen op verschillende beurzen in binnen- en buitenland, maar vertellen een verhaal. We nemen onze kleurthema’s als basis voor de indeling van de stand. En passen daar de modellen in. Op deze manier laten we op Vakbeurs de Woonindustrie de dealer zien hoe wij vinden dat een bank van Jamé gepresenteerd zou moeten worden. We organiseren een meet-and-greet met ontwerper Papavoine die bij de lancering van de nieuwe modellen verteld wat de achterliggende gedachte is van de keuzes die hij heeft gemaakt in het ontwerp. Er is een persmoment en los daarvan een VIP behandeling voor de trouwe Jamé dealer.

Jame

Shop-in-Shop Concept

Next stop; De winkelvloer. Nu we de producten en het dealernetwerk op orde hebben is het tijd om de consument te benaderen. We vertalen het beursconcept door naar een shop-in-shop concept waarin zowel de kleurenthema’s als productinformatie de basis zijn. Op deze manier presenteren we een bank van Jamé op de manier zoals wij het bedoelt hebben en onderscheiden we ons van de concurrenten op de winkelvloer.

Marketing Tools

Naast de offline tools op de winkelvloer zoals het shop-in-shop en een brochure benaderen we de consument nu ook online. Met een nieuwe website, nieuwsbrieven en social media kanalen dragen we op een eenduidige manier de Jame boodschap uit. Bekijk de Jame website op: https://www.jame.nl

Jame

Salestools

De vertegenwoordigers gaan op pad met middelen die aansluiten bij de kwaliteit van het product. Met een salesmanual voorzien van productbladen, prijslijsten, uitvoeringen, afmetingen, de kleurenthema’s etc. is dit een ware bijbel geworden met alle denkbare informatie die een dealer zou willen (lees moeten) weten.

Corporate ID

De huisstijl van Jame wordt ge-update volgens de nieuwe richtlijnen die vastgelegd zijn in een corporate manual die van pas komt bij het instrueren van leden uit het projectteam zoals website bouwer, tekstschrijver, display bouwer, standbouwer en ga zo maar door.

Jame
Geïnspireerd geraakt en zin in een samenwerking?